nyitóoldal amiben segíthetek módszerek árak kapcsolat gyakori kérdések akciók, aktualitások

antinikotin terápia

A dohányzásról leszokni még komoly szándék mellett is igen nehéz, mert a nikotinhoz fizikailag is hozzászokik a szervezet. Valójában tehát fizikai függőség alakul ki. Emellett számolni kell a szokásfüggőséggel is. Aki próbált már leszokni a dohányzásról (kb. a dohányosok 70%-a) tudja, hogy milyen nehéz akár csak az egyik függőségtől is megszabadulni.

 

A fizikai függőség

Az idegsejtjeink közötti kommunikációt biztosító ingerületátvivő anyagok az idegsejt receptorához kötődve váltanak ki választ.
Bizonyos idegsejtjeinken olyan receptorok vannak, amiket a nikotin is aktivál. Ezek az idegsejtek "hozzászoknak" a dohányzással bekerült nikotin okozta aktiváláshoz. Ha nem jutnak hozzá a megszokott mennyiségű aktiváló anyaghoz, akkor megbomlik a több ingerületátvivő anyaghoz szokott idegi működés, és ez okozza a leszokáskor jelentkező kellemetlenségeket (idegesség, hányinger, székrekedés).

 

A szokásfüggőség

Pszichés függőség, ami leggyakrabban a stresszhelyzetekhez kapcsolódik. Az emberek általában ilynekor dohányoznak a legtöbbet, mert feszültségoldó hatásúnak érzik. Ezenkívül gyakori a bizonyos tevékenységekhez kapcsolódó cigarettázás is (pl. buli alatt, evés után, stb). A szenvedélybetegségek közül a dohányzás az, amely legerősebben kötődik a rögzült szokásokhoz: például amikor megérzi a reggeli kávé illatát, ez az inger felidézi az agyban a hozzá kapcsolódó ízélményeket. Ha ilyenkor rá szokott gyújtani, az agya ezt az emléket is társítja a kávé illatához és megkívánja a cigarettát. Általában mindenki azt gondolja, hogy ezt a típusú függőséget tudja könnyebben (erős akaraterővel) leküzdeni. Fontos, hogy ne becsüljük alá a pszichés függőséget, mert nagyon sok leszokási kísérlet pont ezen bukik meg!

 

A sokkoló tartalom

Majdnem mindenki tudja, hogy a dohányzás káros az egészségre. Biztos vagyok benne, hogy azt viszont csak nagyon kevesen hallották vagy realizálták, hogy pontosan milyen - többek között jól ismert - mérgek találhatók a dohánytermékekben. A cigarettában több mint 40 rákkeltő anyag van. A fő rákkeltő anyagok a kátrányban találhatók: arzén, benzol, polonium, vinilklorid, 2-naftilamin és még sorolhatnánk.

A rákbetegség kétszer gyakoribb halálok a dohányzók körében. A le nem tüdőzött cigaretta csak a légúti- és tüdőráktól mentheti meg a dohányost, a szájüregi rákbetegségektől nem. A "light" cigarettát szívó ember ugyanolyan kockázatot vállal, mint a bármely más dohányneműt rendszeresen elfüstölők. Sőt. A könnyű cigaretták még károsabbak a többinél, mivel a füstjét mélyebbre szívják, és sűrűbben gyújtanak rá.

 

A kezelésről

A dohányzásról leszokás segítése nem véletlenül kapta az antinikotin terápia nevet. Akupunktúrával méregtelenítem a nikotinhoz szokott szervezetet, így nem más módon bevitt nikotinnal (tapasz, rágó) helyettesítjük a cigaretta nikotinját, hanem igazi antinikotin terápiát valósítunk meg. Az akupunktúra segít oldani a feszültséget, megteremti a vegetatív idegrendszer egyensúlyát, ezzel lényegesen megkönnyítve a fizikai függőség legyőzését.
A szokásfüggőség legyőzéséhez értékes tanácsokat adok, különféle technikákat tanítok meg.

 

A leszokás utáni változások

Már két nap elteltével kevesebb nyák képződik, enyhülnek a légzési panaszok, csökken a köhögés.
Egy hét múlva már a fogak is tisztábbaknak látszanak, javul a szaglás és az ízlelés.
Két hét múlva már nem kell külön figyelni arra, hogy ne gyújtson rá, órákra megfeledkezik a dohányzásról.
Három hét múlva a vérrögképződés kockázata mérhetően csökken, a légúti panaszok megszűnnek.
Egy hónap után jobb az állóképesség két-három hónap múlva a légzésfunkciók mérhetően javulnak.


amiben segíthetek:

honlap fejezetek: írásaim más weboldalakon: fókuszban: